Przeczytaj koniecznie

Autokar

Miejsca 3 i 4 w pierwszym rzędzie siedzeń są przeznaczone dla obsługi imprezy. Siedzenia objęte są płatną rezerwacją miejsc. Jeśli nie zdecydują się Państwo na wybór konkretnych miejsc - zostaną Państwu przydzielone przez pilota wycieczki. Autokary – Venua Tours korzysta w pierwszej kolejności ze swojej własnej floty najnowszych autokarów marki Setra jeżdżących w naszych barwach. W przypadku jednak, gdy autokar z przyczyn technicznych jest niedostępny, zostanie podstawiony autokar zastępczy o wysokim standardzie wyspecjalizowanej firmy przewozowej. Autokary zastępcze będzie można zlokalizować po tablicy z logo Venua Tours umieszczonej za przednią szybą. Nie ma więc problemu z odnalezieniem właściwego środka transportu. Toalety autokarowe – należy pamiętać, że ze względu na ograniczoną pojemność, są to toalety „awaryjne” i zalecamy nie korzystać z nich zbyt często. W celu załatwienia potrzeb fizjologicznych, w logicznych odstępach organizujemy postoje w miejscach, gdzie skorzystać można z toalet (często płatnych). Zachowanie bezpieczeństwa - podczas jazdy nie należy poruszać się po autokarze, bowiem przy gwałtownym hamowaniu może się to skończyć poważnym wypadkiem oraz należy zapiąć pasy bezpieczeństwa. W żadnym wypadku nie zezwalamy na wsiadanie lub wysiadanie z autokaru na żądanie w miejscach innych niż miejsca zbiórek.

Samolot

Samoloty - Korzystamy z usług różnych linii lotniczych (tradycyjnych przewoźników oraz tanich linii lotniczych), oferując przeloty w klasie ekonomicznej sprawdzonych i renomowanych firm takich jak: Wizz Air, Ryanair, BUZZ, Malta Air, Lauda, Easy Jet, LOT. Miejsca w samolocie - Przydział miejsc jest losowy, natomiast w większości przypadków nie ma problemu, aby zamienić się miejscami już na pokładzie. Dzieci do 12r.ż. mają zapewnione miejsce obok rodzica. Catering - Obecnie linie lotnicze nie przewidują posiłków na pokładzie, można nabyć kanapki lub niekiedy dania obiadowe w tzw. sky-barze obsługiwanym przez stewardesy. Dokładne informacje na temat posiłków i ich cen otrzymacie Państwo na pokładzie samolotu.

Bagaż w samolocie

Na każdą wycieczkę lotniczą, zarówno jednodniową jak i kilkudniową w cenę wliczony jest podstawowy bagaż podręczny nieprzekraczający wymiarów 40x20x25cm i 8kg. Obowiązuje limit płynów. Muszą być one w pojemnikach o maksymalnej pojemności 100ml. Jeśli rozsądnie się spakujesz, bagaż dodatkowy może okazać się zbędny. Jeśli jednak chcesz dokupić większy bagaż, możesz to zrobić podczas rezerwacji lub dzwoniąc na infolinie. Koszt dodatkowego bagażu i jego wielkość uzależnione są od linii lotniczej, trasy oraz terminu. Za każdy nadbagaż, z którym pojawią się Państwo na lotnisku, należy uiścić dodatkową opłatę na lotnisku wg taryf obowiązujących u danego przewoźnika (dotyczy to np. desek windsurfingowych, złożonego roweru, sprzętu do golfa, sprzętu narciarskiego lub sprzętu do nurkowania – butle muszą być puste). Przewoźnik może zabrać nadbagaż tylko i wyłącznie w przypadku wolnej pojemności bagażowej. W przypadku wyjazdów autokarowych ilość bagażu ograniczona jest do jednej walizki lub torby podróżnej (max 20 kg) oraz niedużego bagażu podręcznego. W autobusie (również podczas realizacji transferów) nie ma możliwości dopłat za nadbagaż - w takim wypadku obsługa odmówi zabrania dodatkowej walizki czy torby. W celu uniknięcia pomyłek przy odbieraniu bagażu, sugerujemy, by bagaże oddawane do luku były oznaczone w sposób umożliwiający właścicielom ich łatwe rozpoznanie.

Wycieczki jednodniowe (lotnicze i autokarowe)

Zgodnie z obowiązującymi przepisami są to imprezy turystyczne trwające do 24 godzin, nie obejmujące noclegu i nie podlegające przepisom Ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.

Przedstawiciele organizatora na wyjeździe

Pilot i przewodnik - to dwie różne osoby – pilot jest osobą towarzyszącą w imieniu organizatora imprezy turystycznej uczestnikom imprezy, sprawuje opiekę nad nimi i czuwa nad sposobem wykonywania na ich rzecz usług oraz przekazuje podstawowe informacje dotyczące odwiedzanego kraju i miejsca, wskazuje lokalne atrakcje, przyjmuje zgłoszenia dotyczące uchybień. Nie ma jednak uprawnień do oprowadzania po obiektach muzealnych. Tym zajmują się przewodnicy lokalni, którzy najlepiej znają swoje miasta i przeszli odpowiednie szkolenia. Przewodnicy lokalni posiadają uprawnienia do wykonywania swego zawodu, wydane przez właściwe organy kraju, na terenie którego pracują. Pilot opiekuje się grupą w zakresie niezbędnym do realizacji wyjazdu (proszę pamiętać, iż podczas podróży samolotem a także autokarem (głównie na odcinkach krajowych) pilot nie zawsze towarzyszy grupie). Informacje o numerach telefonicznych do przedstawicieli Biura otrzymacie Państwo w wiadomości mailowej otrzymanej przed wyjazdem lub u pilota przy wyjeździe autokaru. Dodatkowo, podczas swej podróży mogą Państwo mieć kontakt również z innymi osobami, oddelegowanymi do sprawowania opieki nad naszymi Klientami. Mogą to być m. in. miejscowi piloci, kierowcy autokarów, kontrahenci, personel linii lotniczych, hoteli i innych organizacji, z których współpracy Venua Tours korzysta przy organizacji świadczeń turystycznych. Wszyscy oni są odpowiednio wykwalifikowani do wykonywania powierzonych im zadań. Pilot jest odpowiedzialny za właściwą i bezpieczną realizację imprezy. Uczestnik ma zatem obowiązek bezwzględnie podporządkować się zaleceniom obsługi wyjazdu (w tym przewodnikowi, pilotowi a w przypadku przejazdu lub przelotu odpowiednio: kierowcy lub personelowi linii lotniczych). Nie przestrzeganie powyższego może spowodować poważne konsekwencje dla Uczestnika opisane w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa.

Tour Guide System (TGS)

Jest to bezprzewodowy, elektroniczny system oprowadzania grup stosowany podczas niektórych naszych wycieczek. Na czas zwiedzania otrzymają Państwo niewielki indywidualny odbiornik. Pilot/przewodnik korzysta z nadajnika i mikrofonu, docierając z przekazem informacji do każdego z Uczestników imprezy. System wykorzystywany jest podczas spacerów miejskich, zwiedzania wnętrz obiektów (zamki, pałace, kościoły, obiekty muzealne). W celu zagwarantowania właściwego funkcjonowania systemu przez całą imprezę, odbiornik należy każdorazowo wyłączyć po zakończeniu zwiedzania. W przypadku zagubienia lub uszkodzenia odbiornika Uczestnik zostanie obciążony opłatą w wysokości 300 zł. Słuchawki - zachęcamy do zabrania własnych słuchawek z końcówką "mały jack" 3.5mm. Jeśli nie mają Państwo słuchawek - można dostać od nas bezpłatnie słuchawki jednorazowe.

Zbiórka

Prosimy o bezwzględne przestrzeganie podanych godzin i miejsc zbiórek (dla wszystkich imprez należy pojawić się 10 min przed godziną zbiórki). Prosimy pamiętać, iż ze względu na konieczność planowej i terminowej realizacji programu, organizator nie ma obowiązku czekania na spóźnionego uczestnika. Zatem o ile uczestnik nie zgłosi się punktualnie na miejsce zbiórki, najprawdopodobniej nie zostanie zabrany na imprezę a ewentualne dołączenie do grupy w trakcie imprezy będzie wymagało od Uczestnika poniesienia we własnym zakresie kosztów dojazdu na miejsce spotkania z grupą. Nie ma również możliwości samowolnej zmiany miejsca wsiadania/wylotu na inny niż zawarty w umowie z Państwem przystanek lub lotnisko, nawet jeśli z programu lub rozkładu wynika, że autobus jedzie przez kolejne przystanki. Każdą zmianę przez uczestnika miejsca wsiadania lub wylotu, trzeba uzgodnić z Venua Tours pod rygorem utraty gwarancji miejsca w środku transportu i/lub odmowy zwrotu wniesionych wpłat z tytułu realizacji świadczeń w zakresie przewozu/przelotu.

Zmiana danych uczestnika

Na wycieczki jednodniowe autokarowe zmiana danych uczestnika jest bezpłatna i możliwa do 2 dni przed wyjazdem. Na wycieczki jednodniowe lotnicze zmiana danych uczestnika jest możliwa, ale podlega opłacie uiszczanej linii lotniczej za zmianę danych uczestnika nierzadko przekraczającej cenę całej wycieczki. Zmiany możesz dokonać kontaktując się z nami poprzez infolinię do 2 dni przed wylotem.